Magic : Arena

Magic Arena, le free-to-play
Zoorp
Membre

Re: Magic : Arena

Messagepar Zoorp » 21 Jan 2020, 14:15

Exactement, quand t'as 70000 pièces, 0 gemmes, que tu aimes le format Brawl, avec son côté singleton qui rend les parties un peu moins "je fais 17 fois la même chose", c'est le pied
Expliquer une blague, c'est comme disséquer une grenouille. On comprend le mécanisme, mais elle n'y survit pas (Mark Twain, un peu modifié)

nico B
Membre

Messagepar nico B » 21 Jan 2020, 14:47

Ok ok pardon les gars je voulais pas vous vexer. J'ai pas 70k pièces je suis pauvre et j'ai déco depuis 6 mois c'est pour ça que je débarque.
J'ai du mal à être d'accord avec le concept de payer pour un format mais désolé pour l'attitude méprisante.
"so how much money do you have ?"
"on my bank account ?"
"yes"
"infinite"
donks in vegas..

Olivier B
Membre

Messagepar Olivier B » 21 Jan 2020, 15:11

Tu as du mal avec le concept de payer pour un loisir?
"Et c'est plutôt de droite ou de gauche, le fait de décapiter ses opposants politiques ?" - Yoman

Crincrin
Membre

Messagepar Crincrin » 21 Jan 2020, 16:07

Ben oui Magic pour les gens sérieux ça doit être rentable. Perdre de l'argent c'est pour les mickouses.
"Je ne sleep jamais" - Wilfried
"Je joue trop collectif" - Pazu

Zoorp
Membre

Messagepar Zoorp » 21 Jan 2020, 16:16

nico B a écrit :Ok ok pardon les gars je voulais pas vous vexer. J'ai pas 70k pièces je suis pauvre et j'ai déco depuis 6 mois c'est pour ça que je débarque.
J'ai du mal à être d'accord avec le concept de payer pour un format mais désolé pour l'attitude méprisante.

Oh là il en faut plus pour vexer (pour ma part). Je peux comprendre aussi la défiance de payer pour un format, mais c'est justement ce qui est chouette avec les pièces d'or, c'est que c'est gratuit, contrairement aux gemmes.
Expliquer une blague, c'est comme disséquer une grenouille. On comprend le mécanisme, mais elle n'y survit pas (Mark Twain, un peu modifié)

Xuelynom
Membre

Messagepar Xuelynom » 21 Jan 2020, 17:10

Beuh c'était une blague sur ta répétition de debarquer... General montgomery, le debarquement...
Nokiou : "Communiquer, pas faire action, était ciblé, ou parlait sur un forum privé hein."

eths
Membre

Messagepar eths » 22 Jan 2020, 22:32

C'est normal qu'on ne puisse pas drafter la ? J'ai pas non plus la moitié des options pour jouer en construit.

matignon
Membre

Messagepar matignon » 22 Jan 2020, 22:56

Concours de pronostic chez Wizards pour leur Worlds :

En gros c'est gratuit, vous pickez un des 16 et vous gagnez des trucs si il gagne aux Worlds de je sais pas quand. Bonus, vous recevez un mail formaté du joueur que vous avez pické pour vous remercier.

Le mec que j'ai choisi a le meilleur texte de remerciement j'en suis certain même sans avoir vu les autres :

Spoiler: montrer
Thank you for wisely betting on me going deep in the tournament. This was obviously a reasonable decision as I'm a decently potent Magic: The Gathering player, certainly well suited to claim the World Championship. I'll try my best to make this tournament as close to anime card battles as I can.

If you enjoy watching me perform meticulous and plentiful game actions, be sure to follow me at twitch.tv/kanister_mtg and twitter.com/kanister_mtg.

Piotr Głogowski
https://www.twitch.tv/gmatignon

Joey
Membre

Messagepar Joey » 22 Jan 2020, 23:18

Thx.

À noter que leur graphiste est un bon clampin qui a utilisé un faux dos de carte trouvé en 10 secondes sur Google image...

ASSASSIN
Membre

Messagepar ASSASSIN » 22 Jan 2020, 23:28

Merci pour l'info. Perso il n'a accepté aucune de mes adresse e-mail. j'imagine qu'il vérifie la correspondance avec une adresse valide d'un compte arena, et doit y avoir un soucis quelque part.

lemarseillais7
Membre

Messagepar lemarseillais7 » 22 Jan 2020, 23:32

Quoi, il n'y a pas 6 couleurs à magic ?

Ranche
Webmaster Omnipotent

Messagepar Ranche » 22 Jan 2020, 23:41

eths a écrit :C'est normal qu'on ne puisse pas drafter la ? J'ai pas non plus la moitié des options pour jouer en construit.

As tu vérifié https://magicthegatheringarena.statuspage.io/ ?
Visitez la boutique MTGFRANCE : http://cartes.mtgfrance.com

Ranche
Webmaster Omnipotent

Messagepar Ranche » 22 Jan 2020, 23:47

Merci matignon, j'ai mis tous mes espoirs d'obtenir un pet Trophy pour effrayer tous les mickouzes de draft Theros sur Gabriel.
Visitez la boutique MTGFRANCE : http://cartes.mtgfrance.com

Serge
Membre

Messagepar Serge » 23 Jan 2020, 07:47

Une pièce sur pvddr ici.

Paulo here, and I want to thank you for choosing me as your representative at Worlds! Winning this title would mean a lot to me— it’s the one title I don’t already have, and it’s the most recognizable for people outside of the game. I promise I’ll try my best to get it.

When we talk about the great players of the game, we often think of them in terms of their peak. We can usually point to a time period in which they were dominant. This usually gets me thinking…when was my peak? Has it already happened, is it happening right now, or is it yet to come?

As I continue playing in tournaments, I strive to show myself that my peak is ahead of me; that I can still learn, improve, and compete at the highest level. The competition gets tougher each year. Players are sharper, younger, and information spreads faster than ever. You choosing me means you believe I still have what it takes to compete with this new generation of Magic players; that I am not someone who peaked in an era long gone, now struggling to keep up.

I very much appreciate the vote of confidence and I hope to prove you right at Worlds!

Paulo Vitor Damo da Rosa
-Vous ne m'avez pas crue. Vous m'aurez cuite.
Jeanne d'Arc.

Xuelynom
Membre

Messagepar Xuelynom » 23 Jan 2020, 08:28

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=gdWAhP8rYKA
Nokiou : "Communiquer, pas faire action, était ciblé, ou parlait sur un forum privé hein."

etmini
Membre

Messagepar etmini » 23 Jan 2020, 08:58

j'ai aucune idée de pour qui je vais voter, je trouve le circuit pro beaucoup moins lisible qu'à l'époque des PT/GP
Shien t'es plus con que la moyenne d'un fil de commentaires twitter.

Olivier B
Membre

Messagepar Olivier B » 23 Jan 2020, 09:02

Thanks a lot for choosing me! Your support really means a lot to me.

I might not be the best, but I wil try harder than anyone!

You can find more about me at @Javier

Thanks again and let's win the tournament together!

Boring, et empreint de fausse modestie.
Au moins, kanister et pvddr assument leur melon.
"Et c'est plutôt de droite ou de gauche, le fait de décapiter ses opposants politiques ?" - Yoman

sapro
Membre

Messagepar sapro » 23 Jan 2020, 09:05

un roman

I'll be playing my 17th Magic World Championships in Hawaii, for most likely the most important tournament of my career. While I've had successes in many other events, including a Team World title, winning an individual World Championship would be a dream come true. Knowing that I have your support helps me believe this is an achievable goal. Thank you so much for that.

I first played Worlds in '97, when most of my competitors had not even heard of the game. A year later, I lost to eventual winner Brian Selden in the semis—the event that kick-started my career as a Pro Player. Since then, I've been one of the most consistent players in the World and people know they should never rule me out when it comes to doing well in a tournament. I've been around for a long time and I plan to stay at the top once I reach it in Hawaii!

If you want to hear more about my stories and/or see me in action, tune in on twitch.tv/raphaellevy or follow me on Twitter @raphlevymtg.

Once again, thank you for your support!
Raph
"On est tous un peu des Mitlamits au fond" - Mr Grand

Olivier B
Membre

Messagepar Olivier B » 23 Jan 2020, 09:10

ces egos...

Majax
Membre

Messagepar Majax » 23 Jan 2020, 09:25

Bien sûr qu'ils ont de l'ego mais il en faut pour être champion vous ne pensez pas??

Nokiou
Membre

Messagepar Nokiou » 23 Jan 2020, 09:32

Ondřej Stráský

Hey everyone, Ondřej here.

Thanks for picking me as your competitor for the World Championship. This past year-and-a-half has been a wild ride. I went from retiring from Magic to making the Magic Pro League, winning a Mythic Championship, and starting a successful stream. I've felt the support of my fans all year, and it made a world of difference. Closing this all out by winning Worlds would be a dream come true. I’ve played on this stage twice before and I failed miserably. But I always feel like we learn the most from our failures. I swear to work harder than I ever did before. Once the event comes, it will be time to fear me.

Once again, thanks for cheering me on. Because you chose me, I feel comfortable sharing with YOU before anyone else that I promise to retire from Magic unless I win this tournament!

Wish me luck!
Ondřej Stráský

yriel
Membre

Messagepar yriel » 23 Jan 2020, 09:37

eths a écrit :C'est normal qu'on ne puisse pas drafter la ? J'ai pas non plus la moitié des options pour jouer en construit.

Y a toujours leur option à la con de "modes de jeu avancés" qui est remis à non par défaut des fois avec leurs majs obèses.
"What's the evil ?"
"Penguin is evil ."

Gnisis
Membre

Messagepar Gnisis » 23 Jan 2020, 10:30

Différent

Out of all these amazing Worlds competitors you decided to support me? Wow, thank you! That means a lot.

Being quite new to professional Magic, it's still hard for me to believe that people I have never met enjoy watching me play. I used to be a fan of some of the greatest, and I still am! So if I inspired you in any way, whatever my final result, that's already a win in my book (but don't worry, the actual wins are coming).

In all circumstances, I try to keep an open and sharp mind. In that regard, Magic is both perfect training and an incredible challenge !

If you want to follow me elsewhere or discuss something specific, my DMs are open at @JEDepraz on Twitter. I will continue streaming (in French, although not as regularly as last year) as JiRock on Twitch.

Thanks again, and now best of luck to...us, I guess.

Jean-Emmanuel Depraz

Arhain
Membre

Messagepar Arhain » 23 Jan 2020, 10:36

Mengucci

Thank you for rooting for me! Whether you love my Legacy VEEDEOS, my stream, or the #Menguccicuisine!

I’ll be carrying three scarves in Honolulu because I have to pick the best for each day, and because the lucky charm cannot be stopped!

2019 was the best year of my life. I had many successes in Magic and I joined Team Channelfireball! But I have even higher hopes for 2020, and Worlds will be a very important first step.

If you want to keep enjoying my content you can check my articles on channelfireball.com, my YouTube videos for Channelfireball and Team CFB, and you can watch my stream in English every day from midnight to 4 AM (Pacific Time Zone). I live and stream from Italy, and love to do so in the morning.

Andrea

le ch'ti lorrain
Membre

Messagepar le ch'ti lorrain » 23 Jan 2020, 10:56

J'ai choisi Nassif parce qu'il a un joli chapeau et il manquait son texte ici :

To you and the other brave souls that picked me, I'd like to say a huge thanks. It means a lot, especially given all the other great players you could have chosen.

I've made Top 8 of Worlds three times in my career. Though I've actually never competed in the modern version of the tournament, and I wasn't even sure I'd ever get a chance to play. I could not be more excited and nervous.

Playing for the trophy, the glory, and this much money is going to be completely sick. But knowing you've got so many people watching and rooting from you really takes it to the next level. I hope I'll be able to show up with my A-game and go deep in the tournament. Either way, I'll make sure I try to enjoy the event and the moment.

If things don't go well, I know I've got the 2020 MPL season to look forward to. Of course you'll always be able to find me streaming on twitch.tv/yellowhat.

Revenir vers « Magic Arena »