Magic : Arena

Avec Magic Online, Magic Duels, mais aussi MWS, Cockatrice, applications mobiles...
Nokiou
Membre

Re: Magic : Arena

Messagepar Nokiou » 12 Avr 2018, 11:25

T'inquiètes, y'a du monde qui l'a remonté ça.

Perduc
Membre

Messagepar Perduc » 12 Avr 2018, 11:49

J'ai eu une quete a 500 gold aujourd'hui c'est nouveau ??
On se terre dans les compromis

chuck
Membre

Messagepar chuck » 12 Avr 2018, 11:52

Perduc a écrit :J'ai eu une quete a 500 gold aujourd'hui c'est nouveau ??

Non, c'est juste rare.

Perduc
Membre

Messagepar Perduc » 12 Avr 2018, 12:05

Donc les quête ca va de 225 à 500
avec les items
jouer x terrains
jouer x bêtes
jouer x spells de couleur y ou z
gagner avec un deck de couleur y et z
casser x bêtes
attaquer avec x bêtes

Il m'en manque?
On se terre dans les compromis

Eldohir
Membre

Messagepar Eldohir » 14 Avr 2018, 10:52

on sait s'il y aura un autre wipe d'ici à l'ouverture ?

Nokiou
Membre

Messagepar Nokiou » 14 Avr 2018, 10:54

Oui, il y en aura au moins encore un

Pax
Membre

Messagepar Pax » 16 Avr 2018, 16:29

J'ai enfin eu ma clé, j'ai testé ça hier soir. C'est pas mal, même si je trouve que l'interface est perfectible, que le jeu aurait mérité un peu plus de bruitages et d'animations pour le rendre plus agréable et aussi, ou alors, j'ai pas trouvé, l'explication des capacités, comme j'ai quasi arrêté Magic depuis 6 mois, je devais chercher à quoi correspondait les nouvelles mécaniques. Le deckbuilding aussi aurait pu être beaucoup mieux géré.

Sinon, c'est pas mal, y a des efforts, mais ça délogera pas Heathstone pour l'instant, va falloir sacrément améliorer le jeu pour ça.
Si tu penses que la violence n'est pas la solution à tout, c'est que tu n'es pas encore assez violent.

Noham
Membre

Messagepar Noham » 17 Avr 2018, 13:24

Eldohir a écrit :on sait s'il y aura un autre wipe d'ici à l'ouverture ?

C'est quoi un wipe?
JE SUIS l'ALPHA ET l'OMEGA

Joey
Membre

Messagepar Joey » 17 Avr 2018, 13:34

Remise à zéro des collections.

Noham
Membre

Messagepar Noham » 17 Avr 2018, 14:01

Mais.....c'est méchant!!!

Joey
Membre

Messagepar Joey » 17 Avr 2018, 16:29

Par contre ils viennent de confirmer qu'il n'y aura pas de wipe à l'arrivée de Dominaria.

Image

SeikoTheWiz
Membre

Messagepar SeikoTheWiz » 17 Avr 2018, 17:08

Mais... c'est gentil!!!
Bill: Mais sinon oui t'as bien résumé imo, on peut dire que mon destin est entre tes mains. A moi de les détacher du reste.

Emilien
Membre

Messagepar Emilien » 18 Avr 2018, 08:47

Wizards a lancé un programme officiel de "bénéfices" pour toute personne produisant du contenu hebdomadaire sur Arena : support prioritaire, packs bonus, etc.
Réservé à l'Amérique du Nord.

https://creators.mtgarena.com

Noham
Membre

Messagepar Noham » 18 Avr 2018, 12:00

Du coup pas de wipe avant la sortie officielle?

chuck
Membre

Messagepar chuck » 18 Avr 2018, 12:01

Noham a écrit :Du coup pas de wipe avant la sortie officielle?

Si. Au moins 1.

Gilles D.
Membre

Messagepar Gilles D. » 18 Avr 2018, 12:03

Ça serait franchement infâme de pas le faire en tout cas. J'imagine la tête des nouveaux joueurs qui tombent sur les decks tunés depuis 2 ou 3 mois sur la bêta.
Crowds lined the Mall today as Holy Roman Emperor, Winston Churchill, returned to the Buckingham Senate on his personal mammoth.

detrusor
Membre

Messagepar detrusor » 18 Avr 2018, 22:48

Bon par contre faut coucher avec qui pour avoir une chance d'être sur le play? Ça devient limité tiltant à force.
GTH!!!

Gilles D.
Membre

Messagepar Gilles D. » 18 Avr 2018, 22:59

Je pige pas non plus, on joue contre des humains et j'ai moi aussi clairement un ratio aux alentours de 7/10 d'adversaire qui commence (sur à peu près 200 games, c'est pas représentatif je sais, mais suffisamment pour être tiltant surtout quand la moitié du field est composé de mono red).
Crowds lined the Mall today as Holy Roman Emperor, Winston Churchill, returned to the Buckingham Senate on his personal mammoth.

Ranche
Webmaster Omnipotent

Messagepar Ranche » 18 Avr 2018, 23:05

Vous avez pas pris l'emblème à 2000 pièces ou je sais plus combien de cristaux qui permet de systématiquement commencer contre ceux qui l'ont pas, pdt 1 semaine ? Du coup vous êtes à 50/50 seulement qd vous rencontrez les gens comme vous qui l'ont pas acheté
Visitez la boutique MTGFRANCE : http://cartes.mtgfrance.com

Athanor
Membre

Messagepar Athanor » 19 Avr 2018, 09:32

:lol:
la moitié du field de mono red? j'ai dû en affronter un ou deux depuis que j'ai commencé o_o
"la pizza coute 5€, les 40€ en plus c'est l'assurance pour kobold de ne pas avoir à manger à côté de pauvres." - Xuelynom

Nokiou
Membre

Messagepar Nokiou » 19 Avr 2018, 09:34

Des détails sur ce qui arrive : Dominaria, draft en mode beta, etc...

Spoiler: montrer
Thanks for joining me for another State of the Beta. This is where we update the community according to feedback we've seen over the past week. We've got a very substantial State of the Beta coming next week, so this week may seem a little light by comparison. Let's get into it!

Today's Release Announcement
As hopefully many of you have heard by now, Chris Cao authored an article outlining our plans for releasing Dominaria in MTG Arena on April 26. We will also be deploying changes to the economy at the same time along with best-of-one events for Constructed and Draft. This will all come along with a downtime starting at 8 AM PT on April 26 that is expected to last for 4–8 hours. There will be no account wipe, and the Vault is improving, so don't open it yet!

Also mentioned in the article is on April 25, we'll kick off a preview of the Dominaria update at 12PM PT with a developer stream at a special time at Twitch.tv/Magic where we'll show off the update and talk through economy changes. Alongside the stream at noon, look for a long State of Beta walking through everything coming with the update.

This will be followed by a special MTG Arena Dominaria preview event with Twitch streamers from 1–5 PM PT. This event will feature 27 select streamers drafting and battling with Dominaria content, so be sure to tune in and get their thoughts on the update. Here is the list of participating streamers:

AmazHS
Amazonian
Ashlen_Rose
TheAsianAvenger
BMKibler
Covertgoblue
DunkTrain
GabySpartz
GuardsmanBob
ilyon_
LegenVD
LoadingReadyRun
MagicTheAmateuring
Merchant
MTGNerdGirl
NL_Kripp
NumotTheNummy
Petrify
ProfessorNoxLive
purple_hs
RiptideProLab
Semulin
thinktwicemtg
ThunderMo_Hellkite
TruedawnFM
TrumpSC
ZiggyDLive
These streamers will all be playing with temporary accounts on a pre-production environment with three of each Dominaria card already unlocked and a bunch of packs to open. That way you get to see all of the Dominaria cards in action!

We know you have a lot of questions about the update. On April 25, all of your questions will be answered. Then on April 26, you get your hands on it.

This Week in Community Feedback
Friend List Features. I'm going to start by ripping off this bandage quickly: the friend list and its associated features are still a ways out in our development timeline. As much as I regret having to say this (and it's probably more than you think), we have some technical and logistical challenges to overcome before we're going to be able to deliver it.

The initial features we're working toward includes your list of friends, the ability to chat with them, and the ability to challenge them to a game of Magic. These friendly games won't count towards daily wins or quest rewards. The friends list is also the foundation for us to build upon to eventually allow you to not just pod draft, but be in a pod draft with your friends.

We opened up a conversation about what all of you would like see as part of this suite of features, and I'm excited that all of you seem just as passionate about this as I am. We know the social aspect of MTG Arena is vital to is long term success.

Draft. Fans ask about Draft every day, and we're ecstatic that we can finally say that it's coming with next week's release, and available for the first time May 4th. The first incarnation of Draft for MTG Arena will be a digital-only take on the format. You will draft cards along with seven AI drafters, construct your Draft deck, and then play against human players who drafted within the same format. Eight-player pod drafting is coming, but it will be a bit of a longer wait.

We wanted to start with a Draft format that can be healthy with closed beta populations. With AI drafting, you can enter a draft at any time, with no queue, and work your way through the draft at your own pace. You can even shut down the client mid-draft and hop back in later. This last element is something we feel will be very important for introducing new players to drafting.

The AI and this format are not meant to simulate an actual pod draft. We're a long way away from ever being able to simulate that because humans are incredibly variable. We're sure that the behavior of the AI is going to be highly scrutinized, and we welcome your feedback on the experience. We're starting in a place where the AI are focused on drafting a deck that will let them win a draft. This means that some cards will be passed to the human player that you normally wouldn't see passed in a human pod draft, such as getting rare dual lands as a far later pick than you'd expect. We're okay with this as Draft is also an avenue for players to help improve their Constructed decks.

We've had fun testing Draft internally, and we're excited to get to play it with you as soon as it reaches Live!

Metagame Issues. We've seen some different types of complaints rolling in related to the metagame. Some are upset about Blue-Black Control, some are frustrated with Mono-Red Aggro. At this point, we believe that Dominaria releasing next week will help shake things up enough to address these concerns, but I still wanted to use this as a chance to quickly touch upon how we plan on managing any MTG Arena–exclusive formats in the future.

The short answer is that any MTG Arena–exclusive formats that may exist in the future will be handled with the same care and attention that we treat all Magic formats. We will be watching, listening to player concerns, and working with R&D to ensure that the formats stay healthy and diverse. If the need arises for a card (or cards) to be banned, we will do so.

Rat Colony. This question has been asked elsewhere and we wanted to call it out here as well. Rat Colony is an upcoming card in Dominaria that allows you to play with any number of copies of it in your deck, an idea new to MTG Arena outside of basic lands. However, all you will ever need to unlock in the game is four copies of the card. Once you have four copies, you will be free to add as many as you like to your deck!

External Collection Management. We understand it isn't always convenient to log into MTG Arena every time you want to view your decks and your collection, but we don't currently have any plans for an external client that will allow you to view your collection. However, a few players have contacted us interested in creating their own client of this nature, and we want to say that this is perfectly fine. Make sure you are also following Wizards' Fan Content Policy.

Are You There, Wizards? It's Me, Your Fans
Of course we're here, and we appreciate all of your continued feedback! Keep it coming, and keep an eye out next week for the full announcement of our economy updates!

eths
Membre

Messagepar eths » 19 Avr 2018, 10:29

Athanor a écrit ::lol:
la moitié du field de mono red? j'ai dû en affronter un ou deux depuis que j'ai commencé o_o

Entre 30 et 50% je crois, c'est a peu pres la moitié de mes games sur la plateforme, en meme temps c'est quais le meme qu'en standard unban alors que les autres decks sont des versions plus faibles.
Et puis pour les FTP en 1 game tu avances plus vite avec des aggros s'ils sont pas mauvais.
"I wanted to show you what being great at magic looks likes" -Owen Turtenwald

Athanor
Membre

Messagepar Athanor » 19 Avr 2018, 10:32

perso 70% de mes games c'est contre merfolk/dinosaurs/vampires, 20% contre Ux control, et 10% de random après ça fait qu'une semaine que je joue
"la pizza coute 5€, les 40€ en plus c'est l'assurance pour kobold de ne pas avoir à manger à côté de pauvres." - Xuelynom

eths
Membre

Messagepar eths » 19 Avr 2018, 10:39

Tu joues surrement encore contre les "preco" le metagame Or est pas pareil.

L'economie est un peu chiante pour le moment, a voir comment ca evoluera.

LE truc de duel, ca va etre top pour tester en T2, meme plus besoin de se casser le cul a faire des proxis ou a claquer 200€ sur mtgo, CA c'est le vrai changement de la plateforme.
Je suis revenu un peu sur ma premiere opinion, c'est correct en fait, je suis vraiment pas fan des lands toujours ou de voir qui est le joueur actif est pas toujours trivial (alors qu'un simple changement de nom en gras et souligné serait plus simple que le mince Halo que tu vois pas en fonction de ton ecran / soleil ...)
"I wanted to show you what being great at magic looks likes" -Owen Turtenwald

Athanor
Membre

Messagepar Athanor » 19 Avr 2018, 10:42

ben je sais pas mais j'ai pas l'impression qu'il y aie un quelconque système ELO utilisé dans le matchmaking je suis bronze 1 et je joue assez majoritairement contre des gold/silver depuis le début, j'ai jamais vu plus haut que gold par contre

Revenir vers « Magic en ligne »