State of the Game

Magic Arena, le free-to-play
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Ranche
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State of the Game

Messagepar Ranche » 20 Mars 2019, 21:29

Qui n'en veut des trucs esthétiques qui servent à rien ?

Edit : date de la "plus grosse mise à jour depuis le début d'Arena" : 27 mars

https://magic.wizards.com/en/articles/a ... 2019-03-20
Visitez la boutique MTGFRANCE : http://cartes.mtgfrance.com

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Re: State of the Beta

Messagepar guivre1408 » 20 Mars 2019, 21:35

C'est ballsy de sortir un patch la veille du plus gros event depuis le lancement du jeu
Even if you play mind funeral early, you are still going to get rid of four lands that your opponent might need. If not the chance of hitting good spells that alter the game state is worth it as well, IMO.

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Ranche
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Re: State of the Beta

Messagepar Ranche » 20 Mars 2019, 21:36

Y'a urgence, il fallait que chacun puisse choisir parmi un plus large panel d'avatars.
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Mazz
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Re: State of the Beta

Messagepar Mazz » 20 Mars 2019, 22:07

Je vais enfin pouvoir sleever mon jeu, il était temps.

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Re: State of the Beta

Messagepar Gilles D. » 20 Mars 2019, 22:18

Vu à quel point le jeu est "gratuit" (je reste un des plus mauvais joueurs de Magic de ce forum, j'ai mis des pièces à la sortie d'allegiance pour le construit et depuis c'est infinite, j'ai tout le standard compétitif et j'ai un stock de WC suffisant pour m'assurer un ou deux decks complet à la sortie de War of sparks), c'est pas étonnant que le cosmétique soit ce qui permette de faire rentrer les thunes. Après, je trouve ça excessivement cher les styles pour 1 carte, mais les "sleeves" et les avatars, ils auront certainement mes golds et mes gemmes...
Crowds lined the Mall today as Holy Roman Emperor, Winston Churchill, returned to the Buckingham Senate on his personal mammoth.

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power team
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Re: State of the Beta

Messagepar power team » 20 Mars 2019, 22:30

Faudrait pas que j'abîme mon Black lotus beta sur Arena, déjà qu'il n'est plus certifié... :-o

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Re: State of the Beta

Messagepar SeikoTheWiz » 21 Mars 2019, 09:51

Elle me donne envie de vomir a bouger partout filmé par le bas o_O
Bill: Mais sinon oui t'as bien résumé imo, on peut dire que mon destin est entre tes mains. A moi de les détacher du reste.

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Re: State of the Beta

Messagepar bourdi » 21 Mars 2019, 11:21

ah enfin des foils
AU SECOURS

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Re: State of the Beta

Messagepar Etienne » 21 Mars 2019, 11:44

Ils ont quand même plus intelligents que sur mtgo. Le numérique permet quand même bien plus que juste mimer ce que l'on pouvait tuner au max sur du papier... Je trouve qu'entre le champ de bataille, les animations des rares/mythiques et ça, ça rajoute une ambiance qui va séduire pas mal de monde, et ça va rendre les streams plus attrayants.
En ce qui me concerne, je n'acheterai pas, mais je trouve pas mal que les gens aient le choix.

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Re: State of the Beta

Messagepar chuck » 21 Mars 2019, 12:07

C'est pompé sur HS/gwent qui sont sortis entre temps...

Après ouais, c'est esthétique et une bonne chose pour le jeu.

On notera que ça arrive avant la friend list et le journal d'événement de la partie. Les priorités sont bien ce qui rapporte en premier :).

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Re: State of the Beta

Messagepar Ranche » 21 Mars 2019, 14:08

Et les drafts avec des joueurs réels...
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Re: State of the Beta

Messagepar Olivier B » 21 Mars 2019, 14:13

Ranche a écrit :Et les drafts avec des joueurs réels...


Tu y crois vraiment?
"Il me semble logique que les personnes apportant le plus de contenu de qualité sur les forums en soient les modérateurs." - Ngold

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Re: State of the Beta

Messagepar Ranche » 21 Mars 2019, 14:21

Ca doit être dans les cartons j'imagine, c'est demandé par les joueurs
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Re: State of the Beta

Messagepar Olivier B » 21 Mars 2019, 14:36

Entre "C'est demandé par les joueurs" et "On va le faire parce que ça correspond à notre vision de la plateforme", il peut y avoir un monde.
"Il me semble logique que les personnes apportant le plus de contenu de qualité sur les forums en soient les modérateurs." - Ngold

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Re: State of the Beta

Messagepar Mazz » 21 Mars 2019, 14:44

Je vois pas pourquoi ils n'y viendraient pas...

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Re: State of the Beta

Messagepar guivre1408 » 21 Mars 2019, 14:45

Oui et ils auront l'air malin le jour où ils veulent faire un évent pro en limité quand tt le monde aura drafté le même deck
Even if you play mind funeral early, you are still going to get rid of four lands that your opponent might need. If not the chance of hitting good spells that alter the game state is worth it as well, IMO.

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Re: State of the Beta

Messagepar Olivier B » 21 Mars 2019, 16:23

Rien ne nous dit que WotC veut supporter le limité comme un format professionnel.

Attendons de voir le premier MC-Arena et peut-être qu'on pourra se projeter un peu plus en avant vis-à-vis de cette feature.

Je n'y mettrais pas mon membre à couper.
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Re: State of the Beta

Messagepar eths » 21 Mars 2019, 16:28

Olivier B a écrit :Entre "C'est demandé par les joueurs" et "On va le faire parce que ça correspond à notre vision de la plateforme", il peut y avoir un monde.


Je pense qu'a un moment ca va arriver pour le Bo3 (et le ranking en limité Bo3)

Pour le Bo1, les bots c'est tres bien, c'est un format casu ou le fait d'avoir un draft pratique c'est mieux que d'avoir un vrai draft.

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Re: State of the Beta

Messagepar Turkish » 21 Mars 2019, 16:50

Olivier B a écrit :Rien ne nous dit que WotC veut supporter le limité comme un format professionnel.

Attendons de voir le premier MC-Arena et peut-être qu'on pourra se projeter un peu plus en avant vis-à-vis de cette feature.

Je n'y mettrais pas mon membre à couper.


le limité ça fait vendre des boosters, ne pas le supporter via arena et le jeu pro serait quand même une grosse erreur

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Re: State of the Beta

Messagepar Olivier B » 21 Mars 2019, 16:53

C'est aussi un format très propice au stream. Le draft avec pick non-timé s'inscrit dans cet objectif avec les streamers qui font intervenir le chat, qui lancent des polls pour connaître le pick... etc.
Et c'est ça le coeur de cible de WotC. Ils font un jeu " hautement streamable" d'où la priorité mise sur les upgrades visuelles.

Bref moi ausi j'aimerais un vrai support du limité sur la plateforme, avec du sealed Bo3 et du draft "comme en vrai", mais je suis plutôt en dessous des 50% en terme de confiance vis-à-vis de leur implémentation.

EDIT:

Turkish a écrit :le limité ça fait vendre des boosters, ne pas le supporter via arena et le jeu pro serait quand même une grosse erreur


Absolument pas. T'as qu'à voir ce qui fait des vues lors des MC. C'est pas le limité. Et entre "faire vendre des boosters" et "le supporter au niveau professionnel", là encore y'a un monde.

Hearthstone n'a jamais supporté l'arène comme format compétitif. C'est un moyen (payant) de construire sa collec.

Pas besoin de le mettre en avant au niveau compétitif pour que les gens y jouent.
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Re: State of the Beta

Messagepar eths » 21 Mars 2019, 17:00

A terme je sais pas si c'est le bon modele, je jouais a HS que pour faire de l'Arene, et le manque de support avec les cartes pas bien design pour l'arene m'ont fait vite quitter le jeu, qui pourtant etait a des km d'ergonomie de la concurrence a l'epoque.

Je pense qu'en faire un support Casu / Stream et un support compétitif est tres faisable et ils en sont vraiment pas loin, ce qui était pas gagné au début.

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SeikoTheWiz
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Re: State of the Beta

Messagepar SeikoTheWiz » 21 Mars 2019, 17:23

J'ai aussi drop HS quand l'arene devenait chiant, mais clairement ce qui fait des views et vendre les "semi casus" c'est le std.
Bill: Mais sinon oui t'as bien résumé imo, on peut dire que mon destin est entre tes mains. A moi de les détacher du reste.

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Re: State of the Beta

Messagepar Ranche » 27 Mars 2019, 20:56

https://forums.mtgarena.com/forums/threads/53949

March 27th, 2019
Patch Highlights

New Cosmetic Options
Practice Matches
Updated New Player Experience

Cosmetics

New cosmetic options are now available in Magic: The Gathering Arena!
Cosmetic options now include card styles and card sleeves.
Additional avatars have also been added.

Card Styles

Card styles allow you to change how the front of the card looks. It has no effect on game play.
Card styles are cosmetic options only! Unless otherwise noted, they will not add the corresponding card to a player's collection.
Available card styles can be viewed when viewing your collection by selecting the "Cosmetic Mode" toggle at the top right.
Some card styles are only available through play or as a part of a bundle.
For more information, please refer to our Cosmetic FAQ: Card Styles.

Card Sleeves

Card sleeves allow you to change how the back of a card looks. It has no effect on game play.
Card sleeves can be applied to any number of decks.
Card sleeves can be applied on a deck-by-deck basis.
For more information, please refer to our Cosmetic FAQ: Card Sleeves

Avatars

Additional avatars have been added to Magic: The Gathering Arena.
Huatli and Angrath are available for purchase directly through the in-game store.
Avatars for each of the 10 Ravnica Guildleaders are available as part of their respective Guild Bundle
For more information, please refer to our Cosmetic FAQ: Avatars.

Practice Matches

Practice Matches are now available in Magic: The Gathering Arena.
Players who join a Practice Match will play against Sparky, who will play with one of five monocolor decks chosen at random.
These decks will closely resemble the decks players receive after completing the initial tutorial.
For new players, practice matches will contribute to daily quests objectives until they reach max level (Level 25).
Once a player reaches max level (Level 25) Practice Matches will no longer contribute towards Daily Quest progress. Players who previously completed the new player experience are considered max level.
See the "New Player Experience" section of the patch notes for more information.
Practice matches do not count towards daily and weekly win rewards, regardless of the player's level.

New Player Experience
Early Player Progression

The new player experience (NPE) has been expanded to include an overall player level.
Players who have previously completed the new player experience (received all 15 of the starter decks) will automatically be set to max level (Level 25).
Once players have reached max level and the mastery tree is complete players will no longer be able to view it.
New players and/or players who have not completed the previous version of the new player experience will start at Level 1.
Players can earn experience by playing games, either against other players or in practice matches, that will contribute to their overall level.
As players level, they will receive in-game rewards based on their progress, including cards, wildcards, Mastery Orbs for the Mastery Tree.
See the "Mastery Tree" section of the patch notes for more information.
Card styles and the card sleeve will be available to existing players who have previously completed the new player experience via code redemption. Players will receive their code via email on March 28th.

Starter Decks and Player Collection

Players will now receive a modified version of the five monocolored starter decks once they have completed the five initial tutorial games.
Players can earn upgrades for the five monocolored decks by progressing through the new player experience.
Developer Note: Once a player has finished the new player experience and received all the deck upgrades, the monocolored decklists will be the same decks that players have been receiving since Open Beta (assuming they haven't made other changes of their own, of course).
Players will receive the dual-colored decklists through the new player progression system:
Players will receive the "allied color" decks (white/blue, blue/black, black/red, red/green, green/white) through the Mastery Tree.
Players will receive the "enemy color" decks (white/black, blue/red, green/black, red/white, green/blue) by reaching max level.
Developer Note: There are no changes to the dual-colored decklists with this update. The decks new players receive are the same decklists that players have received since the start of Open Beta.

Mastery Tree

New players can now unlock additional cards and decks from among available choices in the Mastery Tree.
Mastery orbs can be obtained through play and as a reward for player progression.
Each section of the mastery tree will unlock upgrades or other rewards specific to it's color.

Special Event: Treasure Constructed

In Treasure Constructed, at the beginning of each of your upkeeps, you create an artifact Treasure token which you can sacrifice to create one mana of any color.

Event Dates: 8AM PT on March 29th, 2019 until 11AM PT on April 1st, 2019. Entries lock at 8AM PT on April 1st, 2019.

Entry: No Entry Fee!

Match Structure: Best of One

Event Ends: 5 wins or 2 losses, whichever comes first.

Rewards:

0 Wins: N/A
1 Win: Skewer the Critics (RNA) Card Style
2 Wins: Skewer the Critics (RNA) Card Style
3 Wins: Skewer the Critics (RNA) Card Style
4 Wins: Skewer the Critics (RNA) Card Style
5 Wins: Skewer the Critics (RNA) Card Style, Chemister's Insight (GRN) Card Style

Please Note: There is no in-game benefit to receiving multiple copies of the same card style. Card styles are cosmetics only - the event does not reward a copy of the associated card.
Gameplay
General

Cards that explicitly destroy themselves via an activated ability (e.g. Experimental Frenzy) will now prompt for confirmation.
Clarified prompt when copying a spell if the effect allows you to select new targets.
When ordering blockers for damage, the order of the blockers will now update on the battlefield to reflect the order chosen in the browser.
Example: If you are being blocked by two Hostage Takers (one with a "hostage", one without) you can "view Battlefield" to see which is ordered first (left) or last (right).
The game will no longer auto-pass through a phase if there is mana in your mana pool that the player will lose at the end of the current step or phase.
Added a confirmation step when activating most abilities in the Beginning of Combat, Declare Attackers, and Declare Blockers steps to avoid accidentally activating the the creature you intend to declare as an attacker/blocker.
Improved logic around button colors when submitting multiple targets or selections:
If you have less than the minimum required, the "Submit" button is grey.
If you are between the minimum and maximum selected, the "Submit" button will be blue.
If you have the maximum selected, the "Submit" button will be orange.
Improved in-game indicators for when a spell cannot be countered. They are now highlighted in the UI, will not be auto-targeted, and will prompt for confirmation if you attempt to target them.
When a player concedes, it now happens immediately. The game will no longer wait for animations to complete before ending the game.
You can now right-click to inspect face-down cards (so you can get a better look at cool sleeves!)
Improved the appearance of shadows in-game.

Auto Tap

Auto Tap is now smarter! It will now apply more logic when choosing whether or not to tap a creature for mana (it shouldn't be so fond of an adapted Incubation Druid, for example).
When tapping lands to pay for an ability that animates a land (e.g. Clan Guildmage), Auto Tap will prioritize tapping everything other than the targeted land. If unable to, the Auto Tap feature will prompt you to "Pay (Cost)" manually; you can still chose to activate the ability by tapping the targeted land for mana, or cancel if you don't.

Events

Traditional Draft Ravnica Allegiance is now only accessible through the "All Play Modes" tab. Traditional Drafts that are currently in progress will be preserved.
Constructed Event is now only accessible through the "All Play Modes tab". Events that are currently in progress will be preserved.
Developer Note: We're still seeing a high volume of newer players joining this event using the starter decks. We're hoping that moving this event to be accessible alongside the traditional game modes will help prevent a poor experience for players new to Magic: The Gathering Arena.
Updates to matchmaking in the Play queue so newer players are more likely to match against each other.
Updates to matchmkaing in the Sealed queue so players with similar ranks are more likely to match against each other.
Updates to ranked matchmaking so Mythic players in Ranked events are more likely to match against each other.
Reminder: Ravnica Allegiance Season 1 will end on March 31st, 2019 at 12:00 PT (19:00 UTC). More information is available, here:Ravnica Alleigance Season 1

Misc.

Added additional confirmation messaging if a player attempts to close MTG Arena while it's updating and/or installing.

Bug Fixes

Settle the Wreckage will no longer allow players to attempt to select a number of lands greater than the number of exiled attacking creatures (and resulting in the player appearing 'stuck' when they attempt to submit an invalid number of lands).
The timer visualization should no longer randomly disappear (for real this time).
When countering a triggered or activated ability, the "Are you sure?" confirmation browser will now show the appropriate ability/card name instead of "Unknown Ability".
Creatures that gain haste through Riot now correctly gain it indefinitely.
Additional Rules Information for Riot: If you choose for the creature to gain haste, it gains haste indefinitely. It won’t lose it as the turn ends or as another player gains control of it.
Cards with the Spectacle ability should no longer be able to be cast multiple times if Jaya Ballad's emblem is on the battlefield.
Deck format is now properly saved between best-of-three games when playing Direct Challenge matches.
Creatures that enter the battlefield during the combat phase while a "creatures you control assigns combat damage equal to its toughness rather than its power" effect is in play will now properly display their power and toughness.
Countering an Adapt activation while it is on the stack will no longer cause the Adapt SFX/VFX to play indefinitely.
Token copies of the back-face of a card will now render correctly.
Kopala, Warden of Wave's abilities will no longer incorrectly increase the cost counterspells that target a Merfolk that yas not yet entered the battlefield.

Localization

When updating and/or installing MTG Arena, the "Downloading file X of X" is now properly localized.
(Japanese) Justice Strike is now properly translated as 裁きの一撃 (previously it was translated as 正義の一撃, the same as Righteous Blow).
(Japanese) If a player needs to discard more than one card at the end of their turn, the game will no longer become stuck.
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Mazz
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Re: State of the Beta

Messagepar Mazz » 27 Mars 2019, 21:46

Ce post en anglais n'a pas sa place sur un forum français.

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matignon
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Re: State of the Beta

Messagepar matignon » 27 Mars 2019, 22:22

Je ne comprend pas Ranche, tu peut traduire? Et pourquoi tu mets ça dans un sujet fourre-tout, on s'y perd, faudrait aussi créer un sujet pour ce post.
Je suis la mort sur tracteur, te traquant a travers le magasin avec ma niche au dessus de la tete.


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